MissEfterbliwen

du lever bara en gång

nästa år...

Kategori: My Life

I morse va det skolavslutning. Riktigt härligt med lov nu, sen kunde ju betygen vatt lite bättre. Men ändå höjde ju mig med tio poäng så nu ligger jag på 250, vilket vell ändå är rätt okej. Nu tittar jag på Knight and Day vilket ändå är en rätt okej film.
.
Dagens citat, är kanske rätt långt men det här:
Minns ni den tiden när allt var perfekt? När man hade önskningar om att bli större, om att bli prinsessa eller kung så att man fick bo i ett slott. På den tiden när man kunde träffa någon och tio minuter senare vara bästa vänner, bara för att man alltid fick lov att vara sig själv. För att man inte behövde vara någon annan, klä sig modernt eller ha mest pengar. Jag saknar den tiden. På skolavslutningarna när alla ville stå längst fram i kören och sjunga, på kalasen när alla ville ha den största tårtbitten eller tillexempel första skoldagen när man ville ha den snyggaste ryggsäcken.. Man var så självsäker, osjälvisk. Men tiden förändrade oss alla. Utseende, attityd, personlighet ja allt förändrades.
Det är då INTE jag som skrivit det utan jp på sin blogg, jojanz.blogg.se
.
Jag tror att jag kommit på mitt nyårs löfte nu: Nästa år ska jag stå längst fram i kören, nästa år ska jag bara vara mig själv. Det är när jag är mig själv som jag är glad, det är när jag kan vara mig själv som jag aldrig kan sluta le. Jag behöver inte kompisar eller någon kille som jag inte kan det med. Och jag kommer aldrig hitta någon som gillar mig för den jag är om jag aldrig är mig själv. Så nästa år ska jag inte va rädd för att le, skratta, snacka, nästa år ska jag bara vara mig själv och bara göra sådant som jag vill göra. För det spelar ingen roll vad andra tycker. Om dom inte gillar mig för den jag är så behöver jag inte dom!

Spread your wings and fly
reach up, and touch the sky!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: